На 22 март – първия петък след настъпването на пролетта, се проведе първият по рода си Ден на Маратонката.
Кампанията бе подкрепена от над 250 компании от цяла България, които обуха спортни обувки в офисите си. Целта на Деня на Маратонката бе да мотивира колкото е възможно повече хора да бъдат активни и да спортуват, не само на този ден, а и през цялата година.
Социално-отговорната кампания се организира от Бенефит Системс България, компанията издаваща картите за спорт и отдих MultiSport.
Инициативата се организира за първа година, като се очаква събитието да се превърне в ежегодно.
Над 50 000 служители обуха маратонки, за да подкрепят каузата – да се преборим със заседналия начин на живот и последиците от това и да се мотивираме да бъдем по-активни и да се грижим за здравето си.
Кампанията бе насочена главно към работещите хора в България, тъй като те прекарват много време седнали зад бюро и това дава отражение на физиката, здравето и тонуса. Именно затова работещите хора трябва да обръщат повече внимание на движението и на начина си на живот.
Според изследване на Евробарометър за последните четири години показателят за неспортуващи в България се е понижил с цели 10%, което нарежда страната ни сред държавите в ЕС с най-голяма положителна промяна по посочения критерий.

Алиция Любенов
„Тенденцията към това хората да водят по-активен и здравословен начин на живот определено се откроява и това е чудесно“, коментира Алиция Любенов, маркетинг мениджър, Бенефит Системс България.
„Радва ни фактът, че в Деня на Маратонката се включиха повече от очакваното компании и институции, което ни окуражава да продължаваме да предлагаме ефективни решения за спорт и да стимулираме активния начин на живот“, допълва Любенов.
MultiSport е програма за социални придобивки, предназначена за работодатели и техните служители. Това e карта, базирана на месечен абонамент, която дава ежедневен достъп до стотици фитнес центрове, студиа и плувни комплекси в цяла България.