Здраве в чаша – джинджифилов еликсир с меден привкус

Очакваме Коледа, а не Великден, затова трябва да се подготвим за студените дни и предстоящите настинки подобаващо.

И ако все още не сте изкарали няколко дни със запушен нос, лека темперстура и болки в цялото тяло, то сигурно предстои да ви се случи в следващите дъждовни и студени седмици.

tea1110

Най-добрият начин да се грижите за здравето си е превенцията. Както няма смисъл да инвестирате в специално лепило и да отделяте специално време, за да залепите парченцата на счупената ваза, така и е много по-добре да вземете мерки да не се разболеете, отколкото след това да пиете лекарства затворени вкъщи.

Нека ви споделя моята рецепта за чудодеен есенен чай, с който засилвам имунитета и се сгрявам всяка сутрин преди и вечер след работа.

Нужни са ви:
*корен джинджифил;
*лимон;
*мед;
*вода;
*няколко минути свободно време.

Първо се бели джиджифила, като количеството го оперделяте на око. Аз корена на снимката аз сложих горе-доли ¼.

Като обелите корена, го настъргвате или нарязвате на ситно и изсипвате в кана за чай.

14643116_10208936832071172_989037993_n

Лимонът се изстисква на същото място и към него добавяте 2 лъжици мед. Можете да сложите и повече, ако искате да е по-сладко. След това заливате с не по-малко от литър гореща, най-добре вряла вода. Разбърквате и готово – чаят може да бъде сервиран. Можете да си го прецедите, ако желаете, но мен лично парченцата джинджифил никак не ме притесняват.

14686207_10208936831511158_1212905337_n

Както можете да се досетите, всяка от съставките е изключително полезна и препоръчителна за ежедневна консумация. Но за да не бъда голословна, ето малко конкретна информация:

В 100 g корен джинджифил се съдържат:

  • Енергия: 80 kcal;
  • Въглехидрати: 17,77 g;
  • Захар: 1,7 g;
  • Диетични фибри: 2 g;
  • Мазнина: 0,75 g;
  • Протеин: 1,82 g;

Витамини: тиамин В1 – 0,025 mg, рибофлавин В2 – 0,034 mg, ниацин В3 – 0,75 mg, пантотенова киселина В5 – 0,203 mg, пиридоксин В6 – 0,16 mg, фолиева киселина В9 – 11 μg, аскорбинова киселина (витамин С) – 5 mg.

Минерали: калций 16 mg, магнезий 43 mg, желязо 0,6 mg, манган 0,229 mg, фосфор 34 mg, калий 415 mg, натрий 13 mg, цинк 0.34 mg. Джинджифиловият чай ускорява процесите на метаболизма благодарение на етеричните масла, на които е много богат.

Лимонът стимулира имунната система с изключително високото си съдържание на витамин С и калий, отделно на това помага за балансиране нивото на рН, за регулиране на теглото, действа като лек диуретик и детоксикира организма.

И за финал, но не и по важност – в 100 гр. мед има:

  • вода – 21%, белтъци – 0,4% , мазнини- 0%, въглехидрати – 78,3%, калории – 323, които се усвояват много бързо от организма.
  • Въглехидрати(70-80%), представени главно от глюкоза, фруктоза, дизахарида захароза и около 20 други ди- и тризахариди.
  • Органични киселини– винена, лимонена, млечна, мравчена и др.
  • Минерални вещества– калий, калций, натрий, фосфор, сяра, магнезий.
  • Аминокиселини, около 20 на брой – глуутаминова киселина, глицерин, тирозин, лизин и др

Споделете и вашите рецепти за вкусни и полезни напитки с Вита Морена на редакционния имейл editors@vitamorena.com

Реклама

Виктория Бекъм яде една-единствена храна всеки ден за красива кожа

aee5fd96351b55353eae2b5ec69a8de8

Когато Виктория Бекъм разкрива нейни лични и тествани рецепти за красота – мълча и слушам.

Защото тази жена може да не е най-талантливата певица или най-талантливият дизайнер, но в нея има нещо, което със сигурност е напълно удовлетворяващо за Дейвид Бекъм и техните 16 години брак.

А това ми е достатъчно да ѝ се доверя и да я считам за една от най-невероятните извесни жени на десетилетието.

В ново интервю за американското списание The Edit, госпожа Бекъм споделя, че

тайната ѝ за сияйна и красива кожа се крие в кухнята.

Четете внимателно!

“Посещавам дерматологa д-р Харолд Лансър в Ел Ей, който е невероятен. Познаваме се от години и той буквално преобърна състоянието на кожата ми. Имах проблемно лице и единственото, което той ми казваше, е “Яж сьомга всеки ден! Всеки ден! За закуска, обяд или вечеря. Но всеки Божи ден”

Специалистът предписва това здравословно “лекарство” на бившето Spice Girls момиче, защото рибата е полезна откъдето и да я погледнеш: изобилства от омега-3 мастни киселини, витамин А и C.

maxresdefault

Тези нейни качества се отразяват изключително благоприятно върху състоянието и вида на човешката кожа при редовна употреба от организма.

Думите на дерматолога на Бекъм се потвърждават от скорошно изследване, публикувано в European Journal of Dermatology, в което се говори именно за неоспоримото добро въздействие на сьомгата върху акнеична кожа.

И макар за нашите географски ширини сьомгата все още да е скъпо удоволствие за вкусовите рецептори,

един хранителен режим с обилна консумация на риби би се проявява като онова, за което тялото ни отдавна жадува, за да бъде още по-здраво, щастливо и заредено с благодатни за него вещества.

Така например една диета с редовен прием на печена скумрия, пъстърва или други местни видове на достъпни цени, може да даде едни наистина прекрасни резултати върху организма и най-вече кожата.

victoria-beckham-elle-hong-kong-june-2016-cover-photoshoot03

Защото не е нужно да бъдеш Виктория Бекъм, за да поддържаш добрия си външен вид и здраве. Нужно е просто да ползваш адекватните съвети на звездите относно нещата, които наистина си струват.

А красотата и здравето определено са сред тях.